Δράσεις προσανατολισμένες στους Παραολυμπιακούς Αγώνες, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την πρόληψη της σχολικής βίας

Με αφορμή το πρόγραμμα Erasmus+ πραγματοποιήθηκαν δράσεις που άπτονται του γενικότερου θέματος του Ευρωπαϊκού προγράμματος. Το σχολείο μας οργάνωσε τέσσερις δράσεις προσανατολισμένες στους Παραολυμπιακούς Αγώνες, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την πρόληψη της σχολικής βίας.

Σε όλες τις δράσεις συμμετείχε με διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης όλο το μαθητικό δυναμικό και ενεργοποιήθηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί, ενώ υπήρξαν και δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σε ανοιχτή εκδήλωση προς τους γονείς και την τοπική κοινωνία. Έτσι προωθήθηκε το μήνυμα της συνοχής, της αλληλεγγύης, του σεβασμού στη διαφορετικότητα και στις αξίες του Ολυμπισμού στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+.

Όλες οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν διαθεματικά εμπλέκοντας τα παρακάτω διδακτικά αντικείμενα:

– Γλώσσα (ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων, επεξεργασία, συζήτηση, ανάπτυξη γραπτού και προφορικού λόγου)

– Ιστορία (ιστορική αναδρομή των Ολυμπιακών Αγώνων, Ολυμπιακό Ιδεώδες κατά την αρχαιότητα)

– Μουσική (ερμηνεία τραγουδιών, συμμετοχή παιδικής ορχήστρας από κιθάρες που παίζουν οι μαθητές μας)

– Θεατρική Αγωγή (παρουσίαση θεατρικής παράστασης)

– Εικαστικά (εικαστικές απεικονίσεις, συνθήματα με αντίστοιχα θέματα)

– Φυσική Αγωγή (αθλητικές δραστηριότητες με Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά αθλήματα)

– Γεωγραφία (ταυτόχρονο εντοπισμό γεγονότων στο χάρτη, διερεύνηση χωρών που μαστίζονται από τη φτώχεια και τον υποσιτισμό)

Η πρώτη δράση ήταν αφιερωμένη στην Ευρωπαϊκή και Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες, βγήκαν διαδοχικά στο προαύλιο όπου έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια. Την ίδια ώρα, μαθητές άλλων τάξεων διάβασαν αποσπάσματα λογοτεχνικών κειμένων, είδαν προβολές, συζήτησαν σχετικά θέματα, ζωγράφισαν και τραγούδησαν τραγούδια αδελφοσύνης και αλληλεγγύης. Ήταν μια ημέρα γιορτής για όλους με τη χαρά και τον ενθουσιασμό ζωγραφισμένη στα πρόσωπα. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν σε αξίες και ιδανικά, κατέκτησαν έννοιες με υψηλό περιεχόμενο και με προθυμία έγραψαν τις ιδέες και απόψεις τους και τις διάβασαν στους συμμαθητές τους.

Η δεύτερη δράση ήταν ο εορτασμός της ημέρας κατά της ενδοσχολικής βίας και του ρατσισμού. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης ανέβασαν δύο θεατρικά δρώμενα , τα οποία συνέγραψαν οι ίσιοι οι εκπαιδευτικοί, και παρουσιάστηκαν στους μαθητές του σχολείου και στους γονείς σε ανοιχτή εκδήλωση. Αυτή η δράση αποτέλεσε κίνητρο για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς αφού εμπνεύστηκαν από το θέμα και έγραψαν το σενάριο των έργων, ενώ διέγειρε τη φαντασία και την υποκριτική τέχνη των μαθητών μέσα από την υπόδυση ρόλων, ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή τους μέσα από την έκθεσή τους στο κοινό και αποτέλεσε αφορμή για τη βελτίωση της εκφραστικότητάς τους στην κίνηση και στο λόγο. Τέλος, βοήθησε στο να συνειδητοποιήσουν πως η ατομική προσπάθεια σε συνδυασμό με τη συνεργασία δίνουν το καλύτερο αποτέλεσμα.

Την τρίτη δράση αποτέλεσε εικαστική παρέμβαση σε τοίχους του σχολείου με μηνύματα φιλίας, αποδοχής, ειρήνης και αδελφοσύνης. Το παγκάκι της φιλίας στο προαύλιο του σχολείου ήταν αποτέλεσμα της γόνιμης συνεργασίας μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.

Την τέταρτη δράση του προγράμματος πλαισίωσαν Ολυμπιονίκες αθλητές της ξιφασκίας και της ιστιοπλοΐας που επισκέφθηκαν το σχολείο μας και έφεραν τα παιδιά σε επαφή με τα εν λόγω αθλήματα. Πέρασαν στους μαθητές το μήνυμα της ευγενούς άμιλλας και του αγωνιστικού φρονήματος στα πλαίσια του αρχαιοελληνικού ιδεώδους “Νους υγιής εν σώματι υγιεί”.

Τελευταία ενημέρωση στις 3 Ιουλίου 2023

Μοιράσου το!